Skip to main content
Servicesider

Strategi

Strategien for løbende forbedringer skal i samspil med SDUs strategi, SDU mod 2030, frigøre tid til universitetets kerneopgave, som er forskning, undervisning og vidensamarbejde, og på tværs af dette administrationen.

Strategien, der er vedtaget af direktionen i august 2022, skaber rammen for løbende forbedringer i alle administrative processer på SDU.

Link til SDU's strategi

Strategien har tre ledestjerner:

  • Brugerfokus | Brugerrejsen og den oplevede værdi for brugerne er omdrejningspunktet i prioritering og tilrettelæggelse af opgaveløsning og administrative processer.

     

  • Sammenhæng | Sammenhængende administrative systemer og processer skal forbedre effektiviteten, så brugerens behov opfyldes uden bøvl, tvivl eller omveje.

     

  • Effektivitet | Den administrative understøttelse skal være effektiv og smidig. Og drevet af en kultur, ledelse og organisation, som løbende optimerer opgaveløsning og arbejdsgange mhp. at skab værdi og fjerne spild.

Se SDU's Udviklingsstrategi for løbende forbedringer 2022

Styregruppen for løbende forbedringer ønsker via SDU’s forenklingsmodel at frigøre ressourcer gennem:

  1. Implementering af en udviklingskultur for løbende forbedringer – som sikrer en fælles sprog og tilgang
  2. Optimeringsindsatser og -projekter – som bruges til at optimere og effektivisere, samt forankre kulturen

Nyt SIS og Fremtidens ESDH er eksempler på store programmer, som på sigt vil skabe nye administrative arbejdsgange, og hvor der automatisk vil blive set på optimering og effektivisering til gavn for brugerne. Programmerne vil ligeledes gøre brug af model og metoder for løbende forbedringer.

Sidst opdateret: 01.03.2024