Skip to main content
Servicesider

Projekter

Projekter, hvor tværgående udfordringer omsættes til konkrete forbedringer og nye vaner.

Projekter indmeldes via område- og sekretariatschefer på vegne af deres områder. Projekter indstilles af Forretningsudvalget (for Udviklingsstrategien for løbende forbedringer) og godkendes i ALT-gruppen (Administrativt Leder Team).

Projekter afvikles som udgangspunkt efter SDU’s Forbedringsmodels workshopkoncept, men nogle projekter vil også kunne tildeles en anden fremgangsmåde.

Se struktur for workshopforløb (PDF)

Problemet

Forskere oplever uklarhed ift. de økonomiske-administrative pre-award-processer og -rammer, herunder en uensartet service på tværs af fakultet. 

Kontaktpersoner

Merete Munk (Projektejer)

Jørgen Ejler Pedersen (Facilitator)

Lærke Schjødt Rasmussen (Facilitator)

Problemet

Boghandleren, biblioteket, studieadministration, undervisere og studerende mangler en klarere identifikation af, hvad der udgør det aktuelle pensum for SDU's studerende. Disse oplysninger er nødvendige ved anskaffelse af materialer.

Kontaktpersoner

Bertil Dorch (Systemejer)

Stinne Skydt (Facilitator)

Lærke Schjødt Rasmussen (Facilitator)

Problemet

Manglende automatisering af indbetalingerne til "summer school" (og suppleringsfag) giver bøvl, tvivl og omveje i uge 29 og 30.

Kontaktpersoner

Stinne Hørup Hansen (Projektejer)

Nicolai Sørensen (Projektejer)

Jørgen Ejler Pedersen (Facilitator)

Stinne Skydt (Facilitator)

Problemet

Der ønskes en bedre proces for indbetalinger (særligt manglende) til både projekter og andre initiativer til SDU. 

Kontaktpersoner

Nicolai Sørensen (Projektejer)

Kirsten Præstegaard (Projektejer)

Jørgen Ejler Pedersen (Facilitator)

Stinne Skydt (Facilitator)


Problemet

Indkøb i SUND er fordelt på 77 medarbejdere. De decentrale indkøb medfører blandt andet en lav mængderabat og høje fragt- og minimumsgebyrer. Derudover kan det være svært at holde sig ajour på nyeste retningslinjer og regler, hvis indkøb kun er en begrænset del af ens arbejdsopgaver.

Processen

En-dags workshop, marts 2025, hvor relevante indkøbere, forskere og beslutningstagere er inviteret til at se på, hvordan en fremtidig organisering af indkøb kan se ud.

Kontaktpersoner

Merete Munk (Projektejer)

Peter Kejser (Procesejer)

Stinne Skydt (Facilitator)

Jørgen Ejler Pedersen (Facilitator)

Problemet

Mangel på en klar proces og en robust praksis  inden for lønforhandling ved rekruttering. 

Processen

En-dags workshop, februar 2025.

Kontaktpersoner

Lisbeth Møller (Projektejer)

Jørgen Ejler Pedersen (Facilitator)

Lærke Schjødt Rasmussen (Facilitator)

Problemet

Mangel på optimal proces i snitfladen og kontakten mellem TEK forskere og eksterne virk-somheder samt mellem forskere og intern administration (legal/øko).

Processen

3-timers workshop, afholdt den 18. december 2024.

Kontaktpersoner

Kirsten Præstegaard (Projektejer)

Jørgen Ejler Pedersen (Facilitator)


Processen

3-dages workshop, november 2024.

Kontaktpersoner

Lisbeth Møller (Projektejer)

Jørgen Ejler Pedersen (Facilitator)

Nickie Glissmann (Facilitator)

Processen

½-dags workshop, september 2024

Outcome

Et konkret eksempel er ændringen af ”Ledelsespakken” til ”Startpakken”, som nu er tilgængelig for alle medarbejdere og ikke kun ledelsen som tidligere. Dette sikrer, at alle har adgang til vigtig information, hvilket fremmer gennemsigtighed og samarbejde. Derudover blev der udviklet en ”selvforhandlerpakke” for at strukturere lønforhandlingerne bedre, hvilket har reduceret ventetiden og forbedret strukturen omkring det.

Kontaktpersoner

Lisbeth Møller (Projektejer)

Jørgen Ejler Pedersen (Facilitator)

Processen

2 x 2-dages workshop, juni 2024

Kontaktpersoner

Felix Bjørnstrup Vølund (Tovholder på BA)

Karina Skjold (Tovholder på KA)

Jørgen Ejler Pedersen (Facilitator)

Processen

3-dages workshop, maj 2024 

Kontaktpersoner

Merete Munk (Projektejer)

Nicolai Sørensen (Projektejer)

Jørgen Ejler Pedersen (Facilitator)

Processen

Todelt workshopforløb, foråret 2024 

Kontaktpersoner

Kirsten Præstegaard (Projektejer)

Nicolai Sørensen (Projektejer)

Søren E. Frandsen (Projektejer)

Jørgen Ejler Pedersen (Facilitator)

 


Processen

2-dages workshop, november 2023.

Outcome

Fælles strategi for bedre udnyttelse af eksisterende faciliteter og passende undervisningslokaler for alle fakulteter.

Kontaktpersoner

Henrik Mørkeborg Ravn (Projektejer)

Claus Holmegaard Bonnesen (Procesejer fra TEK)

Lisbeth Anni Mortensen (”Hverdagens specialist” fra NAT)

Jørgen Ejler Pedersen (Facilitator)

Processen

3-dages workshop, september 2023

Outcome

Proces for afvikling er afdækket og nye arbejdsgange afsøgt, med henblik på vidensdeling og udnyttelse af ressourcer. 

Kontaktpersoner

Merete Munk (Projektejer)

Kirsten Zeuthen (Procesejer)

Jørgen Ejler Pedersen (Facilitator)

 

Processen

1-dags workshop, august 2023

Outcome

Afdækning af grænseflader. Opdatering bliver på få hænder. Ventetid på opdatering er reduceret ved at øge kapacitet. 

Kontaktperson

Kirsten Zeuthen (Projektejer)

Jørgen Ejler Pedersen (Facilitator)


Hvordan kan vi hjælpe dig?

Har du en idé, feedback eller brug for sparring? Vi er klar til at høre om det hele, stort og småt.

Send os en mail

Sidst opdateret: 01.04.2025